*
Už od 1.1.2020 sa zaviedla možnosť vystaviť a doručiť medzi zamestnancom a zamestnávateľom po vzájomnej dohode vymedzené druhy dokladov elektronicky, týka sa to dokladov:
- "Vyhlásenie",
- "Žiadosť o vykonanie ročného zúčtovania",
- "Potvrdenie o zdaniteľných príjmoch",
- "Ročné zúčtovanie",
- "Potvrdenie o zaplatení dane na účely 2 %".
Pri elektronickom zasielaní sa musí rešpektovať ochrana osobných údajov a zasielanie napr. mailom by malo byť zabezpečené šifrovaním. Ak túto možnosť chcete využiť, odporúčam bližšie podrobnosti stanoviť vo vnútornom predpise zamestnávateľa, s ktorým oboznámite zamestnancov.
*
Upozorňujem, že podľa § 39 ods. 16 ZDP doklady, ktoré zasiela zamestnávateľ zamestnancovi elektronicky, teda:
- "Potvrdenie o zdaniteľných príjmoch",
- "Ročné zúčtovanie",
- "Potvrdenie o zaplatení dane na účely 2 %"
... musia obsahovať predtlačený odtlačok pečiatky zamestnávateľa a faksimile podpisu zamestnávateľa, pričom nie je možné ich dodatočne meniť ani upravovať.
*
Pri elektronickej komunikácii zamestnávateľa so zamestnancom sa vyžaduje potvrdenie doručenia elektronickej správy, ktoré obsahuje informáciu o dátume a čase elektronického doručenia vrátane označenia elektronickej poštovej schránky príjemcu, dohodnutej medzi zamestnancom a zamestnávateľom.
*